Για το σχολικό έτος 2022-23 η Γ΄τάξη στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποίησε τις δράσεις «Ο κανόνας των εσωρούχων», από τον Α θεματικό κύκλο :Ζω καλύτερα -Ευ Ζην και από τον Β θεματικό κύκλο Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα, το πρόγραμμα «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση».

 Το πρόγραμμα «Ο κανόνας των εσωρούχων» είχε ως παιδαγωγικός στόχος την ενημέρωση και την ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική θυματοποίηση και βία, μαθαίνοντας και αναπαράγοντας στη συμπεριφορά τους απλούς κανόνες αυτοπροστασίας. Αυτό επιτυγχάνεται διδάσκοντας τον «Κανόνα των Εσωρούχων». Ο «Κανόνας των Εσωρούχων» περιλαμβάνει και διατυπώνει με απλότητα και σαφήνεια όλα τα σημαντικά μηνύματα που χρειάζεται να γνωρίζουν τα παιδιά για να είναι ασφαλή. Μαθαίνει στα παιδιά: α) ποια είναι εκείνα τα σημεία του σώματός τους στα οποία δεν επιτρέπεται να τα αγγίζουν, β) πώς πρέπει να αντιδράσουν σε περίπτωση ανάρμοστης συμπεριφοράς και γ) πού να στραφούν για βοήθεια ώστε να είναι ασφαλή. Τι ορίζει ο Κανόνας: «Κανείς δεν μπορεί να αγγίξει ή να χαϊδέψει το παιδί σε εκείνα τα σημεία του σώματός του τα οποία κατά κανόνα καλύπτονται από τα εσώρουχά του. Και αντίστοιχα, ούτε τα παιδιά επιτρέπεται να αγγίζουν το σώμα άλλων σε αυτά τα σημεία». Βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν τους παρακάτω κανόνες αυτοπροστασίας:

  • ότι το σώμα τους τούς ανήκει
  • τη διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό και ένα κακό άγγιγμα ή χάδι
  • τη διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό και ένα κακό μυστικό
  • πότε ένα δώρο αποτελεί προσφορά αγάπης και πότε δωροδοκία
  • ποιος μπορεί να προσπαθήσει να τα βλάψει (προφίλ του δράστη)
  • πότε η συμπεριφορά ενός ενήλικα είναι αποδεκτή ή όχι
  • να λένε όχι σε περίπτωση ανάρμοστης συμπεριφοράς
  • να μην έχουν ταμπού σε σχέση με τη σεξουαλικότητα
  • πού να αποταθούν για βοήθεια (οικογένεια, κοινωνικό περιβάλλον, ειδικοί, τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας, αστυνομία)
  • ότι μπορούν ανά πάσα στιγμή να συζητήσουν με κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται
  • να ενημερώνουν όταν βιώνουν συναισθήματα άγχους, αμηχανίας, στενοχώριας ή φόβου που κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στην τάξη ανάγονται σε μαθησιακούς/διδακτικούς στόχους.

Το πρόγραμμα «Αξίες ζωής στην Εκπαίδευση» προσφέρει μία ποικιλία βιωματικών δραστηριοτήτων και πρακτικών μεθοδολογιών  μέσα από την εξερεύνηση 12 κύριων προσωπικών και κοινωνικών αξιών: ειρήνη, σεβασμός, αγάπη, υπευθυνότητα, ευτυχία, ελευθερία, συνεργασία, τιμιότητα, ταπεινοφροσύνη, ανεκτικότητα, απλότητα και ενότητα. Γενικά, κατά την υλοποίηση του προγράμματος, οι μαθητές/τριες μέσα σ’ ένα χαλαρό κλίμα ασφάλειας κι εμπιστοσύνης:

α)  Εστίασαν στ’ αποτελέσματα της κάθε αξίας και στις αρνητικές συνέπειες από την έλλειψή της   β) Βίωσαν την εμπειρία της αξίας μέσα από αφηγήσεις, συζητήσεις, δρώμενα, τραγούδια, παιχνίδια  γ) Απέκτησαν γνώσεις μέσα από ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, αλλά και εκφράστηκαν δημιουργικά μέσω της καλλιτεχνικής ερμηνείας (ζωγραφική, χορό, θέατρο) ή της συγγραφής κειμένων, ποιημάτων, ιστοριών.

Επιπρόσθετα το πρόγραμμα συνδυάστηκε με την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου που έχοντας ως θέμα μας  τον αλληλοσεβασμό, τη συμπερίληψη, το μπούλινγκ, τη διαφορετικότητα, τη δύναμη της φιλίας, την επικοινωνία στην οικογένεια και την αλληλοκατανόηση διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Γιάννης, Ο Γιάννος ο Μ.Α.Υ.Ρ.Ο.Σ και εγώ της Ελένης Βλιώρα. Προωθώντας τη φιλαναγνωσία και τα σπουδαία μηνύματα που το συγκεκριμένο βιβλίο εκφράζει, οι μαθητές δραματοποίησαν και ζωγράφισαν ομαδικά σκηνές από το βιβλίο που τους εντυπωσίασαν.

 

 

Ο δάσκαλος της τάξης

Θανάσης Σιδέρης

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Scroll to top