Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές της Α' Τάξης για τη θεματική ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
υλοποιήσαν για φέτος ένα πρόγραμμα το οποίο αφορά τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα για την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

ΣΤΟΧΟΣ

Σκοπός του προγράμματος  είναι η σημασία των δικαιωμάτων των παιδιών, καθώς κα η αναγνώριση της ύπαρξης στη ζωή των ίδιων αλλά και η εφαρμογή τους τόσο σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο.  


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

  1. Το μαγικό «κουτί»

Στον κύκλο της τάξης κάθε μαθητής και μαθήτρια  παίρνει το μαγικό «κουτί» και μαζί το «δικαίωμα» λόγου. Με τη βοήθεια ενός καθρέπτη που βρίσκεται μέσα ανακαλύπτει ένα μοναδικό και ξεχωριστό πρόσωπο, που καλείται να παρουσιάσει. Παρακινείται να αναφέρει πληροφορίες για το όνομά, στοιχεία της οικογένειάς του αλλά και κάποια επιτεύγματα του/της. Στο τέλος ζωγραφίζει το κάθε παιδί τον εαυτό του και την οικογένειά του.

  1. Τα παιδιά μοιρασμένα σε ομάδες ζωγραφίζουν τι θεωρούν ότι έχουν ανάγκη τα παιδιά και τι χρειάζονται στη ζωή τους, αφού είχαμε εξηγήσει και συζητήσει σχετικά με το τι είναι και τι σημαίνει ανάγκη.

 

   

  3.   Αφού καταγράψαμε τις ανάγκες στον πίνακα φτιάξαμε ένα συννεφόλεξο με

Περισσότερα: Δικαιώματα των παιδιών

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων καθώς και της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα Αειφόρο Σχολείο και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SALL (Τα σχολεία ως ζωντανά εργαστήρια) οι μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Δ.Σ. Βίβλου Νάξου και οι εκπαιδευτικοί τους, σκέφτηκαν να υλοποιήσουν για φέτος ένα πρόγραμμα το οποίο αφορά την προστασία της θαλάσσιας χελώνας, καθώς και να παροτρύνει την ενεργό δράση των μαθητών στο να προτείνουν λύσεις στο πρόβλημα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, με το θάνατο πολλών θαλάσσιων χελωνών στο νησί της Νάξου αλλά και γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή των Κυκλάδων. 
Συγκεκριμένα για την Α’ Τάξη το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία- STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική  και για τη Β’ Τάξη εντάσσεται στη θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ  -  Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη  Εθελοντισμός διαμεσολάβηση.

ΣΤΟΧΟΣ

Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση τοπικής κοινωνίας για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας, να ευαισθητοποιηθούν αρχικά τα παιδιά και γενικότερα η ευρύτερη τοπική κοινωνία και η περιοχή των Κυκλάδων, καθώς και να δοθούν στα παιδιά τα κατάλληλα ερεθίσματα ώστε να προτείνουν λύσεις για την προστασία της. 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Αφόρμηση δόθηκαν δημοσιεύματα  που διαβάσαμε στον ιντερνετικό τύπο και το παραμύθι "Μία σακούλα, 2 χελώνες, 3 δύτες" της Άννας Τσιαπούρη.

Αφού το διαβάσαμε, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πούνε λέξεις (συναισθήματα), για το πώς μπορεί να ένιωσε η χελώνα που μπλέχτηκε στα δίχτυα ή που κάποιος τη μαχαίρωσε γιατί έκοψε τα δίχτυα για να ξεφύγει και φτιάξαμε ένα ιδεοσύννεφο με την εφαρμογή https://wordart.com/create σε σχήμα χελώνας.

Περισσότερα: SOS…τε τις χελώνες!

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Scroll to top