2285360071 Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Από την εξόρυξη στην αειφορική διαχείριση και την καλλιτεχνική έκφραση

Την Παρασκευή 22 Μαΐου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια ιδιαίτερα δυναμική και πολυδιάστατη εκπαιδευτική εκδρομή. Βασικός στόχος της δράσης αυτής ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τον πρωτογενή πλούτο του νησιού μας, να διαπιστώσουν τη διαχρονική αξιοποίηση των φυσικών πόρων και, παράλληλα, να ευαισθητοποιηθούν σε κρίσιμα ζητήματα αειφορίας, βιώσιμης ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας.

Το πρόγραμμα της εκδρομής διαφοροποιήθηκε ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες, προσφέροντας εξειδικευμένες βιωματικές εμπειρίες:

  • Οι τάξεις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ είχαν τη μοναδική ευκαιρία να επισκεφτούν το λατομείο εξόρυξης μαρμάρου στον Κυνίδαρο. Εκεί, πραγματοποιήθηκε μια εξαιρετική ενημέρωση από τον κ. Γιάννη Καρποντίνη, ο οποίος ταξίδεψε τους μαθητές στην ιστορία του χώρου, εξήγησε τις τεχνικές εξόρυξης και αξιοποίησης του φημισμένου ναξιώτικου μαρμάρου αναφέροντας ταυτόχρονα και τις περιβαλλοντικές συνέπειες της εξόρυξης, καλλιεργώντας στα παιδιά γόνιμους προβληματισμούς γύρω από το οικολογικό αποτύπωμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων.

  

  • Οι τάξεις Α΄, Β΄ και Γ΄ (καθώς και οι μεγαλύτερες τάξεις στη συνέχεια) επισκέφτηκαν το εργαστήριο και πωλητήριο γλυπτικής μαρμάρου στο Χαλκί, όπου ήρθαν σε επαφή με την καλλιτεχνική και πολιτισμική διάσταση του υλικού αυτού, βλέποντας πώς η σκληρή πέτρα μεταμορφώνεται σε έργο τέχνης.

  

 

   

  • Η ιστορική αναδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη των μικρότερων τάξεων στον εντυπωσιακό Κούρο των Μελάνων στην περιοχή Φλεριό, όπου οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν τη στενή, διαχρονική σχέση της Νάξου με τη μαρμαρογλυπτική, η οποία εκτείνεται από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας.

 

Εκφράζουμε τις θερμότατες ευχαριστίες μας στον κ. Γιάννη Καρποντίνη για την υποδειγματική φιλοξενία του, την πολύτιμη ενημέρωση και τον χρόνο που αφιέρωσε στους μαθητές μας, βοηθώντας τους να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι στη διαχείριση των φυσικών πόρων του τόπου μας. Εκφράζουμε τις θερμότατες ευχαριστίες μας και στην κα Δέσποινα Καπίρη για την εξαιρετική φιλοξενία και τα μαθήματα γλυπτικής προς τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.

Υπάρχουν στιγμές που η εκπαίδευση βγαίνει έξω από τους τέσσερις τοίχους της τάξης και συναντά την ίδια τη ζωή. Στο Δημοτικό Σχολείο Βίβλου προσπαθούμε να ζούμε πολλές τέτοιες στιγμές και η σημερινή ημέρα 5 Ιουνίου 2026, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, θα μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη όλων μας. Μαθητές, όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, καθώς και άνθρωποι της τοπικής μας κοινότητας, ενώσαμε τα χέρια για έναν ιερό σκοπό. Κάναμε τα λόγια πράξη με τον πιο βιωματικό τρόπο.


Στη δράση αυτή συμμετείχαν με ενθουσιασμό όλες οι τάξεις. Κάθε τάξη, με τη συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών, υιοθέτησε και φύτεψε τουλάχιστον ένα δέντρο. Τα ίδια τα παιδιά έπιασαν το χώμα με τα χέρια τους, έσκαψαν με ζήλο, στήριξαν τα νεαρά φυτά και τα πότισαν, προσφέροντάς τους την πρώτη φροντίδα. Συνολικά 10 νέα δενδρύλλια τοποθετήθηκαν περιμετρικά της σχολικής αυλής. Πρόκειται για την αυλή που φιλοξενεί τα διαλείμματα των μισών μαθητών μας, έναν ιστορικό χώρο όπου έχουν μεγαλώσει και παίξει γενιές και γενιές παιδιών της Βίβλου.
Κάθε δέντρο που ριζώνει πλέον σε αυτό το χώμα δεν είναι απλώς ένα κομμάτι πράσινου. Είναι μια ζωντανή υπόσχεση. Φυτεύοντας ένα δέντρο, επιλέγουμε συνειδητά να μην είμαστε απλοί θεατές του μέλλοντος, αλλά οι διαμορφωτές του. Ριζώνουμε βαθιά την ελπίδα, την ευθύνη και τον σεβασμό για τον πλανήτη και τον τόπο μας. Τα δέντρα αυτά θα μεγαλώσουν μαζί με τα παιδιά μας. Θα απλώσουν τα κλαδιά τους στον ουρανό της Βίβλου, προσφέροντας οξυγόνο, σκιά και καταφύγιο, θυμίζοντάς μας για πάντα ότι η αλλαγή ξεκινά από μια τόσο δα μικρή, αλλά σημαντική κίνηση. Σήμερα, το σχολείο μας φύτεψε το αύριο.

  

  

 


Η περιβαλλοντική μας δράση, όμως, απέκτησε και μια άλλη, δημοσιογραφική διάσταση. Αμέσως μετά τη δενδροφύτευση, ο Αντιδήμαρχος και η γεωπόνος παραχώρησαν μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη στους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ' τάξης. Οι μεγαλύτεροι μαθητές μας λειτούργησαν ως αληθινοί ρεπόρτερ, θέτοντας καίρια ερωτήματα και προετοιμάζοντας το σχετικό podcast του σχολείου μας, το οποίο θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε σύντομα!

  14


Για την επιτυχία αυτής της όμορφης γιορτής, αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες σε όσους στάθηκαν αρωγοί. Ευχαριστούμε θερμά τον Αντιδήμαρχο Πρασίνου και Εθελοντισμού, κ. Γιάννη Βιτζηλαίο, ο οποίος ενθαρρύνει και ενισχύει σταθερά τέτοιες προσπάθειες, αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται πάντοτε δίπλα στο σχολείο μας. Παράλληλα, ευχαριστούμε θερμά την Υπηρεσία Πρασίνου για την άψογη συνεργασία και ιδιαίτερα τη γεωπόνο κ. Νεκταρία Τριανταφύλλου για τις πολύτιμες συμβουλές και την καθοδήγησή της. Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τον πατέρα Εμμανουήλ Σκουλάτο για την τιμητική παρουσία και τη στήριξή του.

Με συνεργασία και αγάπη για το περιβάλλον, το αύριο των παιδιών μας προβλέπεται πιο φωτεινό, πιο πράσινο και γεμάτο ελπίδα!