
Από την εξόρυξη στην αειφορική διαχείριση και την καλλιτεχνική έκφραση
Την Παρασκευή 22 Μαΐου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια ιδιαίτερα δυναμική και πολυδιάστατη εκπαιδευτική εκδρομή. Βασικός στόχος της δράσης αυτής ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τον πρωτογενή πλούτο του νησιού μας, να διαπιστώσουν τη διαχρονική αξιοποίηση των φυσικών πόρων και, παράλληλα, να ευαισθητοποιηθούν σε κρίσιμα ζητήματα αειφορίας, βιώσιμης ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας.
Το πρόγραμμα της εκδρομής διαφοροποιήθηκε ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες, προσφέροντας εξειδικευμένες βιωματικές εμπειρίες:
- Οι τάξεις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ είχαν τη μοναδική ευκαιρία να επισκεφτούν το λατομείο εξόρυξης μαρμάρου στον Κυνίδαρο. Εκεί, πραγματοποιήθηκε μια εξαιρετική ενημέρωση από τον κ. Γιάννη Καρποντίνη, ο οποίος ταξίδεψε τους μαθητές στην ιστορία του χώρου, εξήγησε τις τεχνικές εξόρυξης και αξιοποίησης του φημισμένου ναξιώτικου μαρμάρου αναφέροντας ταυτόχρονα και τις περιβαλλοντικές συνέπειες της εξόρυξης, καλλιεργώντας στα παιδιά γόνιμους προβληματισμούς γύρω από το οικολογικό αποτύπωμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων.

- Οι τάξεις Α΄, Β΄ και Γ΄ (καθώς και οι μεγαλύτερες τάξεις στη συνέχεια) επισκέφτηκαν το εργαστήριο και πωλητήριο γλυπτικής μαρμάρου στο Χαλκί, όπου ήρθαν σε επαφή με την καλλιτεχνική και πολιτισμική διάσταση του υλικού αυτού, βλέποντας πώς η σκληρή πέτρα μεταμορφώνεται σε έργο τέχνης.


- Η ιστορική αναδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη των μικρότερων τάξεων στον εντυπωσιακό Κούρο των Μελάνων στην περιοχή Φλεριό, όπου οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν τη στενή, διαχρονική σχέση της Νάξου με τη μαρμαρογλυπτική, η οποία εκτείνεται από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας.

Εκφράζουμε τις θερμότατες ευχαριστίες μας στον κ. Γιάννη Καρποντίνη για την υποδειγματική φιλοξενία του, την πολύτιμη ενημέρωση και τον χρόνο που αφιέρωσε στους μαθητές μας, βοηθώντας τους να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι στη διαχείριση των φυσικών πόρων του τόπου μας. Εκφράζουμε τις θερμότατες ευχαριστίες μας και στην κα Δέσποινα Καπίρη για την εξαιρετική φιλοξενία και τα μαθήματα γλυπτικής προς τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.







