ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟY ΣΧΟΛΕΙΟY ΒΙΒΛΟΥ ΝΑΞΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022 |
|
Σχολική μονάδα |
Δημοτικό |
Αριθμός τμημάτων |
6 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
69 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
12 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων |
9 |
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)
Το όραμά μας
Ανάπτυξη μαθητών που γνωρίζουν, σέβονται και προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους, που θα δρουν και εντός και εκτός σχολείου ακολουθώντας τις αρχές της αειφορίας, καλλιεργώντας τους τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση.
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες
Α) τις δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακή πολιτειότητα, κατασκευές, πλάγια σκέψη, στρατηγική σκέψη, ρουτίνες σκέψης & αναστοχασμός, υπευθυνότητα, αγάπη-σεβασμός για το φυσικό περιβάλλον, κοινωνική ενσυναίσθηση, σεβασμός στον άνθρωπο, εξοικείωση με δεξιότητες συνεργασίας και λήψης αποφάσεων κ.ά
Β) Οι στόχοι που καλλιεργούνται ως προς το θέμα
Διαμόρφωση ενσυνείδητης και υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου από τους μαθητές/τριες στους/στις οποίους/ες απευθύνεται και στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Τάξη |
Τίτλος Προγράμματος |
Α |
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό |
Β |
Θετικά Συναισθήματα – Αρετές & Δυνατά Στοιχεία Χαρακτήρα VIA Character Strengths |
Γ |
Τα κόκκινα παπούτσια |
Δ |
Του Δρόμου το Ασφαλές για την Δ΄ τάξη |
Ε |
Η θετική πλευρά της ζωής! |
ΣΤ |
Τι μου συμβαίνει τελικά; |
Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον
Α |
Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά |
Β |
Η Ανθεκτικότητα και η Διατήρηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς μετά από Φυσικές Καταστροφές ως Ανθρώπινο Δικαίωμα |
Γ |
Μικροί χαρτογράφοι εν δράσει: Χαρτογραφώντας τα μνημεία της περιοχής μου |
Δ |
Για το δάσος μαθαίνω, δρω |
Ε |
Περιβαλλοντική Μετανάστευση |
ΣΤ |
Τα πολιτιστικά μνημεία είναι πολύ κουλ |
Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Α |
Ανθρώπινα δικαιώματα |
Β |
Συναισθηματική Νοημοσύνη και Σχολική Διαμεσολάβηση ως Μέθοδος Επίλυσης Συγκρούσεων και Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας |
Γ |
Όλοι μαζί στη σχολική ζωή |
Δ |
Έχω και εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί |
Ε |
Εγώ κι εσύ… μαζί! |
ΣΤ |
Όλοι μαζί στο άσπρο και στο μαύρο |
Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Α |
STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική |
Β |
Επαγγέλματα του Χθες και του Σήμερα |
Γ |
Μηχανικός Μανιταριού και Ηλεκτρολόγος Παγωτού |
Δ |
Γνωρίζω την Ελλάδα με ένα ρομπότ |
Ε |
Εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από τη μελέτη των φυσικών καταστροφών |
ΣΤ |
Διαφήμιση κυρά μου |
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα
Η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης αναμένεται να συμβάλει στην βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών, μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και μεταξύ των μαθητών. Επιπλέον αναμένεται να συμβάλει στο άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία
Ειδικότερα οφέλη
Αναμένεται
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας
Θα καλλιεργηθεί η κουλτούρα της επιδίωξης κοινών στόχων, της υιοθέτησης εναλλακτικών μοντέλων μάθησης και αξιολόγησης των μαθητών και την καλλιέργειας δεξιοτήτων. Του 21ου αιώνα.
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με τοπικά προβλήματα, να τα διερευνήσουν και να προτείνουν λύσεις.
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών
Σε όλες της εκπαιδευτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στις επιμέρους δραστηριότητες των εργαστηρίων δεξιοτήτων, συμμετέχουν ανεξαιρέτως όλες οι μαθήτριές και οι μαθητές όλων των τάξεων. Επιπλέον, σε όλες τα προγράμματα των τάξεων περιλαμβάνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση της ομάδας, αλλά και στην καλλιέργεια της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού μεταξύ των μαθητών/τριών.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης
Θησέας Κυκλάδων
Μονάδα Ψυχικής Υγείας «Κλίμακα»
Σωματείο «Διάζωμα»
Αστυνομία Νάξου
Δασαρχείο - Υπηρεσία πρασίνου Δήμου Νάξου
Ίδρυμα “Ωνάσης”
Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν
Όλες οι δραστηριότητες και τα παραγόμενα αποτελέσματα από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης θα δημοσιεύονται στον επίσημο δικτυακό τόπο του σχολείου.
Αν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, υπάρχει η δυνατότητα διοργάνωσης εκδήλωσης παρουσίασης.
Βιβλιογραφία
Α’ Τάξη
https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/resource/view.php?id=21477§ion=3
https://phet.colorado.edu/el/simulation/eating-and-exercise
http://www.pz.harvard.edu/thinking-routines
http://www.pz.harvard.edu/sites/default/files/See%20Think%20Wonder_2.pdf
http://www.pz.harvard.edu/sites/default/files/What%20Makes%20You%20Say%20That_1.pdf
hthttps://www.youtube.com/watch?v=Cbtix7i5_7I
https://www.youtube.com/watch?v=oRo6xnUvWXo
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3488
https://artsandculture.google.com/
https://phet.colorado.edu/el/simulation/eating-and-exercise
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3685
Akçay, N. O. (2016). Implementation of cooperative learning model in preschool. Journal of Education and Learning, 5(3), 83-93.
https://artsandculture.google.com/
https://slideplayer.gr/slide/2005087/
https://effiekyr.files.wordpress.com/2010/11/food-pyramid-2.jpg
http://a3dim.blogspot.com/2018/03/blog-post_12.html
Β΄ Τάξης
Σταλίκας, Α. Β., & Μυτσκίδου, Π. (2011). Εισαγωγή στη θετική Ψυχολογία.
http://www.viacharacter.org/www/Transformation-In-the-Classroom
Δ΄τάξη
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2192/Glossa_D-Dimotikou_htmlempl/indexf_00.html
https://www.podilates.gr/files/FYLADIO%20ENHMEROTIKO.pdf
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3543
https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/kikloforiak-agogi
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3541
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/625
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3467
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10999
https://www.youtube.com/watch?v=4ed_ajTnUuE
https://www.youtube.com/watch?v=5jWGlumX_JQ
Ε΄ τάξη
https://www.youtube.com/watch?v=DsLNnl2a0HA
https://www.youtube.com/watch?v=Mdm49_rUMgo&t=12s
https://www.youtube.com/watch?v=ITab7m8w130&t=24s
https://www.youtube.com/watch?v=qacvsfJEZnU
https://www.youtube.com/watch?v=n2PeInHWBp0
https://www.youtube.com/watch?v=3ZjBVE4wpgY&t=134s
https://www.unhcr.org/gr/skliro_karydi
https://www.pizap.com/emoji_maker
https://www.youtube.com/watch?v=9hPv_LgyKEE
https://www.greeklyrics.gr/stixoi/egw-ki-esu-mazi/
Στ τάξη
-Ελληνική εταιρία αγωγής ψυχικής και σεξουαλικής υγείας, σεξουαλική αγωγή και διαφυλικές σχέσεις, τετράδιο μαθητή https://askitis.gr/assets/books/sexoualiki_agogi_9-12_tetradio_mathiti.pdf
-Τι χρειάζεται να ξέρει το παιδί μου (άρθρο στα αγγλικά) https://www.heysigmund.com/kid-needs-know-age-age-guide-sex-education/
-Μα τι μου συμβαίνει τελικά; Σούζαν Μέρεντιθ (ροζ εξώφυλλο), εκδόσεις Μίνωας, Αθήνα 2008
-Μα τι μου συμβαίνει τελικά; Άλεξ Φριθ (γαλάζιο εξώφυλλο), εκδόσεις Μίνωας, Αθήνα2008
-άρθρο με σχετικά βιβλία για παιδιά: https://www.infokids.gr/10-eksairetika-vivlia-pou-miloun-sta-paid/
Υποστηρικτικό υλικό από το πρόγραμμα του Υπουργείου υγείας: Δράσεις και Παρεμβάσεις Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας για την «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία (προσπελάσιμο από http://iep.edu.gr/el/ekpaideftika-programmata-yliko)