Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χρονοκάψουλα για ήρωες!»

Καθώς κατά το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς δεν είχε τοποθετηθεί εικαστικός στην τάξη μας και είχαμε αναλάβει το μάθημα των εικαστικών, διερευνούσαμε τρόπους να συνδυάσουμε τις εικαστικές δημιουργίες με το γνωστικό αντικείμενο.

Στην προσπάθειά μας αυτή γνωρίσαμε και μελετήσαμε το πρόγραμμα «Χρονοκάψουλα για ήρωες!» του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η επιλογή μας να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα ήταν πολύ εύκολη καθώς πρόκειται για ένα δομημένο, ευχάριστο, διαδραστικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν αντιπροσωπευτικά έργα από τη συλλογή της Εθνικής μας Πινακοθήκης.

                                             

Οι χρονοκάψουλες είναι «θήκες» στις οποίες επιλέγουμε να τοποθετήσουμε αντικείμενα αντιπροσωπευτικά της εποχής μας με σκοπό όταν ανοιχτεί κάποια στιγμή στο μέλλον να έρθουν οι άνθρωποι σε επαφή με τη σημερινή εποχή. Θα λέγαμε ότι μεταφέρουν ιστορίες από το παρελθόν που αξίζει να θυμόμαστε στο μέλλον.

Η «Χρονοκάψουλα για ήρωες», που παίρνει τη μορφή ενός πολυμεσικού παιχνιδιού, προσκαλεί τα παιδιά να διερευνήσουν, με τρόπο βιωματικό και ενσυναισθητικό, την έννοια του ήρωα, εμβαθύνοντας στις αφηγηματικές ιδιότητες του έργου τέχνης.

 

       

 

Με αφετηρία μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα της νεοελληνικής τέχνης και σε έναν χρονικό άξονα 200 περίπου ετών, οι μαθήτριες/ητές καλούνται να εντοπίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που καθορίζουν έναν ήρωα σε κάθε εποχή.

Έτσι κι εμείς ήρθαμε σε επαφή με έργα Νεοελληνικής τέχνης (ζωγραφικής και γλυπτικής) μαθαίνοντας για καλλιτέχνες και τεχνοτροπίες, παίζοντας διασκεδαστικά παιχνίδια για το κάθε έργο. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τους δικούς μας ήρωες για το 2021 με τα χαρακτηριστικά που φανταστήκαμε.

 

                                     

 

Αποφασίσαμε μάλιστα να προχωρήσουμε και στη δημιουργία της δικής μας χρονοκάψουλας. Σε αυτήν επιλέξαμε να συμπεριλάβουμε πέρα από το ενημερωτικό σημείωσα ένα νόμισμα της εποχής, πρωτοσέλιδα από τις εφημερίδες της ημέρας καθώς και μία χειρουργική μάσκα, για να ενημερώσουμε τους μελλοντικούς μαθητές και τις μελλοντικές μαθήτριες του σχολείου μας σχετικά με την πανδημία που ταλανίζει την ανθρωπότητα αυτή την εποχή. Οι οδηγίες που δώσαμε ήταν να μην ανοιχτεί η χρονοκάψουλα πριν από το 2030 όπου και ελπίζουμε όλα αυτά να αποτελούν μια μακρινή ανάμνηση.

 

Βαγγέλης Χίντζος, δάσκαλος Ε’ δημοτικού

Αλέξανδρος Παπαδόπουλος, δάσκαλος Στ’ δημοτικού

 

 

Σχετικές ιστοσελίδες:

https://www.vyca.gr/ (Σχεδίαση προγράμματος)

https://www.snfcc.org/hronokapsoyla-gia-iroes (Κέντρο πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος)

https://www.skai.gr/news/world/ipa-vrikan-2i-xronokapsoula-sti-vasi-tou-agalmatos-tou-stratigou-li-agonia-gia-to-periexomeno (Είδηση για χρονοκάψουλα στις Η.Π.Α.)

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Scroll to top