- |
- Δημοσιεύθηκε : 17 Φεβρουαρίου 2017
- |
- Εμφανίσεις: 464
Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη
ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Πολιτιστικών προγραμμάτων
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ειρήνη Καραμανλή - Μαρία Τσιριγωτάκη
Τμήμα Υλοποίησης: Α & Β τάξεις
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
- Ποια είναι η Ευρώπη.
- Ποια η σημασία της για εμάς;
- Τι σημαίνει να είμαι ευρωπαίος;
- Διαφορετικοί αλλά ίδιοι.
- Κοινά στοιχεία ευρωπαϊκών λαών
- Διαφορές μεταξύ ατόμων και πολιτισμών - Ανήκουμε όλοι στην ανθρωπότητα.
- Φυσικές διαφορές, διακρίσεις και ρατσισμός.
Η ισότητα, μια δημοκρατική αρχή, αποτέλεσμα διαδοχικών κατακτήσεων μέσα στην ιστορία, και η προστασία της από το νόμο.
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν οι μαθητές ποια είναι η Ευρώπη και ποια η Ευρωπαϊκή ένωση. Να γνωρίσουν τις χώρες και να αναγνωρίσουν κοινά στοιχεία μεταξύ των χωρών
- Οι μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις πολιτισμικές διαφορές μεταξύ ομάδων και ατόμων, και ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν ότι ανήκουμε όλοι στην ανθρωπότητα με κοινά χαρακτηριστικά, ανάγκες και επιθυμίες.
- Να συνειδητοποιήσουν ότι η συνάρτηση των διαφορών των πολιτισμών με φυσικές διαφορές οδηγεί σε διακρίσεις και ρατσισμό.
- Να κατανοήσουν ότι η ισότητα είναι μια βασική δημοκρατική αρχή, το αποτέλεσμα διαδοχικών κατακτήσεων μέσα στην ιστορία και εγγράφεται μέσα στο νόμο.
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Μεθοδολογία: Βιωματικό εργαστήριο, μέθοδος project
Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ
5 μήνες- Ιανουάριος
Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ
1) Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων
2)Δίκτυο Teachers 4 Europe
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Γλώσσα- έκφραση, Εικαστικά, Μουσική, Νέες Τεχνολογίες, Θέατρο, Μελέτη Περιβάλλοντος.
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Ενημέρωση γονέων, ιστοσελίδα σχολείου, παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε σχολικές εκδηλώσεις.
Δίκτυο Teachers 4 Europe
ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
1ος Μήνας
-
Δημιουργία και ενδυνάμωση ομάδας
-
Καταιγισμός ιδεών: Τι είναι Ευρώπη;
-
Γνωριμία με τον μύθο.
-
2ος Μήνας
Δραστηριότητες σχετικές με έννοιες κλειδιά, όπως Ευρώπη, Ευρωπαϊκή ένωση, κράτος-μέλος, ισότητα κλπ (π.χ. εννοιολογικός χάρτης, δημιουργία ενός μικρού «λεξικού» εννοιών με λέξεις ή/και εικόνες κ.λπ).
-
-
3ος Μήνας
-
-
Δραματοποίηση του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης.
-
Δραματοποίηση της δημιουργίας της Ευρωπαϊκής ένωσης.
-
Κολλάζ, χειροτεχνίες, ζωγραφική (Μνημεία ιστορικά των κρατών-μελών, σημαίες).
-
4ος Μήνας
-
-
Αναζήτηση κοινών πολιτιστικών και πολιτισμικών στοιχείων των Ευρωπαϊκών λαών.
-
Τι μας χωρίζει και τι μας ενώνει.
Ανάγνωση παραμυθιών για την ισότητα και την καταπολέμηση των διακρίσεων.
-
-
5ος Μήνας
-
-
Δημιουργία αφίσας «Τι αγαπάμε από την Ευρώπη»
-
Παρακολούθηση video (ή σχετικών κινηματογραφικών ταινιών).
-
-
Αναζήτηση των κρατών μελών.
-