- |
- Δημοσιεύθηκε : 10 Δεκεμβρίου 2023
- |
- Εμφανίσεις: 56
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΜΙΚΡΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΣΤΗ ΣΤΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Το πρόγραμμα αυτό ιστορίας-αρχαιολογίας έχει σαν βασικούς στόχους τα παιδιά:
· Να γνωρίσουν την προϊστορία του νησιού τους.
· Να γνωρίσουν στην πράξη το επάγγελμα του αρχαιολόγου.
· Να μάθουν να οργανώνονται και να συντονίζονται σαν ομάδα.
· Να διαπιστώσουν πως ένα αρχαιολογικό εύρημα αποτελεί αποτέλεσμα τις συνεργασίας πολλών διαφορετικών επαγγελματιών.
· Να παρουσιάζουν τη δουλειά τους.
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (τι επιδιώκετε να μάθουν, έως 100 λέξεις )
• Να γνωρίζουν ότι η Νάξος κατοικούταν από τα προϊστορικά χρόνια, γεγονός που αλ-λάζει τις τρέχουσες θεωρίες για τη μετακίνηση των προϊστορικών ανθρώπων.
• Να γνωρίσουν τα προϊστορικά ζώα
• Να χρησιμοποιούν τη φωτογραφική μηχανή.
• Να μάθουν τα στάδια της αρχαιολογικής έρευνας.
• Να γνωρίσουν όλους τους επαγγελματίες που εμπλέκονται σε μια αρχαιολογική α-νασκαφή.
• Να αποκτήσουν δεξιότητες ταξινόμησης και κατηγοριοποίησης.
• Να φτιάχνουν παρουσιάσεις powerpoint και να τις παρουσιάζουν.
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : (έως 100 λέξεις)
Βιωματικό εργαστήριο
(ομαδοσυνεργατική, ενεργητική, εμπειρική μάθηση)
Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ:
3 μήνες- Ιανουάριος
Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-– ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων 2
1)Επίσκεψη στο αρχαιολογικο μουσείο της Νάξου
2)Επίσκεψη στη Στελίδα
3)Συνεργασία με “Αρχαιολογικό πρόγραμμα Στελίδας Νάξου”-Δρ Τρίσταν Κάρτερ και τον Δρ Δημήτριο Αθανασούλη
ΣΤ.ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ( ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕ-ΝΩΝ)
Ιστορία, Νέες Τεχνολογίες, Καλλιτεχνικά, Μελέτη Περιβάλλοντος.
Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ:
Ενημέρωση γονέων, ιστοσελίδα σχολείου, παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε σχολικές εκδηλώσεις.
Η. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΤΟΣ
1ος Μήνας
· Παρουσίαση διαφανειών με την ιστορία της Νάξου κατά τους προϊστορικούς χρόνους
· Δημιουργία μακέτας της Νάξου
· Ανασκαφή στην αυλή του σχολείου μας.
· Συλλογή-πλύσιμο αποθήκευση ευρημάτων.
2ος Μήνας · Ταξινόμηση ευρημάτων
· Καταγραφή ευρημάτων
· Δημιουργία βάσης δεδομένων.
3ος Μήνας · Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας
· Παρουσίαση ανασκαφής
· Παρουσίαση ευρημάτων έρευνας
· Δημιουργια βίντεο σε stop motion
Η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ειρήνη-Ραφαέλα Κουφοπούλου