Πολλές φορές αναρωτιόμαστε πώς να κάνουμε τους μαθητές μας να αγαπήσουν τα βιβλία.

Η φιλαναγνωσία εδραιώνει τον σκοπό αυτό. Μέσα από ένα βιβλίο οι μικροί μαθητές έχουν να κερδίσουν περισσότερα οφέλη. Τους είναι πιο διασκεδαστικό και έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σε διαφορετικούς κόσμους και να δημιουργήσουν νέες φιλίες.

Δίνεται αφορμή να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους, τον προφορικό και γραπτό τους λόγο, την συναισθηματική τους νοημοσύνη και την εφευρετικότητά τους.

Στόχος επίσης είναι η ανάπτυξη κατανόησης κειμένου, η δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και η εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων. 

 

Το σχολείο αποτελεί βάση και ιδανικό χώρο για την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων που ως κέντρο αναφοράς έχουν το βιβλίο. Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας στο σχολείο μας και πιο συγκεκριμένα στο νέο  διευρυμένο πρόγραμμα του ολοήμερου, οι μαθητές διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία με θεματικές ενότητες γύρω από τις ανθρώπινες σχέσεις, τις αξίες ζωής, την οικολογία και την περιπέτεια.  Βιβλία που βοηθούν τους μαθητές στην καθημερινή τους συμπεριφορά. Την ανάγνωση έρχεται να συμπληρώσει και να εμπλουτίσει μια σειρά δραστηριοτήτων, τις οποίες μπορούμε να συνδυάσουμε με μαθήματα της Θεατρικής Αγωγής, της Μουσικής, της Μελέτης Περιβάλλοντος και των Καλλιτεχνικών.

Στη συνέχεια ακολουθούν δραστηριότητες από τα βιβλία που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

 

Η δασκάλα της τάξης

Μαρία Μαργαρίτη

Ψαρόσουπα και Ψαρόσουπα 2: Επιχείρηση ‘’ΤΑΠΑ’’

 

 

Πρόκειται για μια ιστορία διάσωσης του βυθού από την υπερθέρμανση, την οποία έχει προκαλέσει ο ανθρώπινος παράγοντας, με ήρωες τα ίδια τα πλάσματα του βυθού.  Η περιπέτεια ξεκινά και μας μεταφέρει στο πανέμορφο νησί της Μήλου. Με αφορμή το βιβλίο μιλήσαμε για το περιβάλλον γύρω μας, το πως μπορούμε παρά τη θέλησή μας να οδηγήσουμε στην καταστροφή του, αλλά και με ποιους τρόπους μπορούμε να το σώσουμε. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφησαν ένα ήρωα της ιστορίας που ξεχώρισαν και πίστευαν πως θα ήταν ικανός να τους βοηθήσει σε μία μελλοντική περιβαλλοντική διάσωση. Τέλος σκηνοθετήσαμε μια δική μας παράσταση με βάση τη θεματική του βιβλίου, όπου ο καθένας είχε το δικό του ρόλο ( σκηνοθέτη, ηθοποιού, παραγωγού, φωτογράφου κτλ.). Στις δραματοποιήσεις των σκηνών αντιληφθήκαμε πως λειτουργεί ένα συνεργείο κινηματογραφικής παραγωγής και φέρει το αποτέλεσμα που βλέπουμε στις οθόνες μας.

 

 

Η δασκάλα της τάξης

Μαρία Μαργαρίτη

 

Υποκατηγορίες

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Scroll to top