Δραστηριότητες Γ΄ τάξης

Η ενασχόληση με το θέμα ξεκίνησε με συζήτηση γύρω από το πρόβλημα της έλλειψης νερού, μιας και το θέμα αυτό ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ολόκληρο το προηγούμενο χρονικό διαάστημα.

Αφού μέσα από τη συζήτηση οι μαθητές/τριες ανακάλεσαν στη μήμη τους το πρόβλημα της διαχείρισης του νερού τους ζητήθηκε, όπως ήταν χωρισμένι σε ομάδες να συζητήσουν και να καταλήξουν σε ζωγραφιές στις οποίες θα αποτυπώνονται οι παράγοντες που επηρεάζουν τα αποθέματα του νερού στον τόπο μας.

 

c1  c3 
 c4  c5

Οι παράγοντες κατανάλωσης ή και σπατάλης του νερού, που αναδείχτηκαν από τις ομαδικές ζωγραφιές ήταν:

Οι αγροτικές καλλιέργειες

Η κτηνοτροφία

Η οικιακή κατανάλωση και

Ο τουρισμός (περισσότερος κόσμος, ξενοδοχεία, πισίνες)

 

 

 

Καθαρισμός του νερού

Το νερό κυλάει στις πλαγιές και στα βουνά, παρασύρει πέτρες, χώματα και ότι άλλο βρει στο πέρασμάτου, πώς έρχεται καθαρό στο σπίτι μας;

Με ποιο τρόπο μπορούμε να καθαρίσουμε το βρόμικο νερό;

Κατασκευάζουμε ένα φίλτρο νερού.

Υλικά που θα χρειαστούμε:

- Ένα μπουκάλι πλαστικό από νερό

- Βαμβάκι

- Καρβουνόσκονη

- Άμμος, χαλίκι ψιλό, χαλίκι χοντρό

- Βρόμικο νερό

Οι μαθητές/τριες εργάζτηκαν ομαδικά και κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της φίλτρο και καθάρισε το δικός της νερό. Τα αποτελέσματα ήταν αρκετά αντυπωσιακά.

 

c9  c6 
 c7  c8

c10

 

Τι ζει μέσα στο νερό; Τα βλέπουμε όλα;

Οι μαθητές/τριες των Γ και Δ τάξεων είχαν την ευκαιρία να το διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια.

Στα πλαίσια του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Γυμνάσιο Βίβλου και στο εργαστήριο Φυσικής και Χημείας. Εκεί είχαν την ευκαιράι υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Φυσικής κου Μαργαρίτη Απόστολου να παρατηρήσουν στο μικροσκόπιο την εικόνα του βρόμικου νερού και να δουν, ακόμη και μέδουσες που ζουν σε αυτό.

 

 c11 c13 

 

Ένας τρόπος αφαλάτωσης

Το προηγούμενο διάστημα, λόγω της έλλειψης νερού, μπήκε στο λεξιλόγιο των μαθητών/τριών και της τοπικής κοινωνίας και η αφαλάτωση.

Πώς μπορούμε όμως να διαχωρίσουμε το νερό με το αλάτι;

Πείραμα

Υλικά

- 2 μεγάλα μπολ

- μεμβράνη

- 2 μικρά μπολ

- αλάτι

- χρώμα ζαχαροπλαστικής

 

Οι μαθητές/τριες ανακάτεψαν νερό με χρώμα ζαχαροπλαστικής και νερό με αλάτι.  Δοκίμασαν να τα διαχωρίσον με φίλτρο, αλλά δεν τα κατάφερων. Έτσι δοκίμασαν την εξάτμιση. Διαπίστωσαν ότι το εξατμιζόμενο νερό που δεν περιέχει ούτε αλάτι ούτε χρώμα ζαχαροπλαστικής.

c14

 Χρήστος Σκάρκος

Κατερίνα Σκουλάτου

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Scroll to top