Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη

Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:  Πολιτιστικών προγραμμάτων

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ειρήνη Καραμανλή - Μαρία Τσιριγωτάκη

Τμήμα Υλοποίησης: Α & Β τάξεις

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Ποια είναι η Ευρώπη.
  • Ποια η σημασία της για εμάς;
  • Τι σημαίνει να είμαι ευρωπαίος;
  • Διαφορετικοί αλλά ίδιοι.
  • Κοινά στοιχεία ευρωπαϊκών λαών
  • Διαφορές μεταξύ ατόμων και πολιτισμών - Ανήκουμε όλοι στην ανθρωπότητα.
  • Φυσικές διαφορές, διακρίσεις και ρατσισμός.

Η ισότητα, μια δημοκρατική αρχή, αποτέλεσμα διαδοχικών κατακτήσεων μέσα στην ιστορία, και η προστασία της από το νόμο.

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές ποια είναι η Ευρώπη και ποια η Ευρωπαϊκή ένωση. Να γνωρίσουν τις χώρες και να αναγνωρίσουν κοινά στοιχεία μεταξύ των χωρών
  2. Οι μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις πολιτισμικές διαφορές μεταξύ ομάδων και ατόμων, και ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν ότι ανήκουμε όλοι στην ανθρωπότητα με κοινά χαρακτηριστικά, ανάγκες και επιθυμίες.
  3. Να συνειδητοποιήσουν ότι η συνάρτηση των διαφορών των πολιτισμών με φυσικές διαφορές οδηγεί σε διακρίσεις και ρατσισμό.
  4. Να κατανοήσουν ότι η ισότητα είναι μια βασική δημοκρατική αρχή, το αποτέλεσμα διαδοχικών κατακτήσεων μέσα στην ιστορία και εγγράφεται μέσα στο νόμο.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Μεθοδολογία: Βιωματικό εργαστήριο, μέθοδος project

 

Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

5 μήνες- Ιανουάριος

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

 

1) Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων

 

2)Δίκτυο Teachers 4 Europe

 

 

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Γλώσσα- έκφραση, Εικαστικά, Μουσική, Νέες Τεχνολογίες, Θέατρο, Μελέτη Περιβάλλοντος.

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση γονέων, ιστοσελίδα σχολείου, παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε σχολικές εκδηλώσεις.

Δίκτυο Teachers 4 Europe

 

ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

1ος Μήνας

  • Δημιουργία και ενδυνάμωση ομάδας

  • Καταιγισμός ιδεών: Τι είναι Ευρώπη;

  • Γνωριμία με τον μύθο.

  • 2ος Μήνας

Δραστηριότητες σχετικές με έννοιες κλειδιά, όπως Ευρώπη, Ευρωπαϊκή ένωση, κράτος-μέλος, ισότητα κλπ (π.χ. εννοιολογικός χάρτης, δημιουργία ενός μικρού «λεξικού» εννοιών με λέξεις ή/και εικόνες κ.λπ).

    • 3ος Μήνας

      • Δραματοποίηση του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης.

      • Δραματοποίηση της δημιουργίας της Ευρωπαϊκής ένωσης.

      • Κολλάζ, χειροτεχνίες, ζωγραφική (Μνημεία ιστορικά των κρατών-μελών, σημαίες).

      • 4ος Μήνας

        • Αναζήτηση κοινών πολιτιστικών και πολιτισμικών στοιχείων των Ευρωπαϊκών λαών.

        • Τι μας χωρίζει και τι μας ενώνει.

        Ανάγνωση παραμυθιών για την ισότητα και την καταπολέμηση των διακρίσεων.

      • 5ος Μήνας

        • Δημιουργία αφίσας «Τι αγαπάμε από την Ευρώπη»

        • Παρακολούθηση video (ή σχετικών κινηματογραφικών ταινιών).

         

    Αναζήτηση των κρατών μελών.