Και χωρίς ζάχαρη περνώ καλά

Και χωρίς ζάχαρη περνώ καλά

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Καραμανλή

Τμήμα Υλοποίησης: Α΄ τάξη

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

 

 Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

  • Η ζάχαρη και οι επιπτώσεις της.

  • Τι αρνητικές συνέπειες έχει;

  • Τι μπορεί να πάθω από την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης;

  • Γιατί κάθε μέρα πρέπει να φάω ζάχαρη;

  • Γιατί μου αρέσει τόσο πολύ η ζάχαρη;

  • Διατροφή με φρούτα και γλυκά που δεν περιέχουν ζάχαρη.

  • Μπορώ να ζω και χωρίς τη ζάχαρη.

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Η ζάχαρη και οι επιπτώσεις της.

  • Τι αρνητικές συνέπειες έχει;

  • Τι μπορεί να πάθω από την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης;

  • Γιατί κάθε μέρα πρέπει να φάω ζάχαρη;

  • Γιατί μου αρέσει τόσο πολύ η ζάχαρη;

  • Διατροφή με φρούτα και γλυκά που δεν περιέχουν ζάχαρη.

  • Μπορώ να ζω και χωρίς τη ζάχαρη.

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 

 

  • Να γνωρίσουν κατά αρνητικές συνέπειες που έχει η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης.

Να ενημερωθούν για τον παιδικό σακχαρώδη διαβήτη, παχυσαρκία, τερηδόνα.

Να γνωρίσουν κατά τροφές που περιέχουν υπερβολική ποσότητα ζάχαρης, ώστε να αποφεύγουν την υπερβολική κατανάλωσή κατά.

Να περιορίσουν την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και να την αντικαταστήσουν με κατά τροφές πιο υγιεινές.

  • Να δημιουργήσουν φαγητά-γλυκά χωρίς ζάχαρη.

Να συνειδητοποιήσουν ότι η υπερβολική και καθημερινή κατανάλωση ζάχαρης δημιουργεί εθισμό.

Να αντιληφθούν ότι υπάρχει ζωή και χωρίς τη ζάχαρη.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Μεθοδολογία: Βιωματικό εργαστήριο, μέθοδος project (ομαδοσυνεργατική, ενεργητική, εμπειρική μάθηση)

 

Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

3 μήνες- Δεκέμβριος

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

1)Επίσκεψη σε οδοντιατρείο και συνεργασία με οδοντίατρο

2)Επίσκεψη σε γιατρό εξειδικευμένο στο σακχαρώδη διαβήτη και συνεργασία με το γιατρό

3) Υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων

 

 

ΣΤ.ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

 

Γλώσσα- έκφραση, Μαθηματικά, Εικαστικά, Μουσική, Νέες Τεχνολογίες, Θέατρο, Μελέτη Περιβάλλοντος.

Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

 

Ενημέρωση γονέων, ιστοσελίδα σχολείου,  παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε σχολικές εκδηλώσεις.

 

Ε.ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

1ος Μήνας

  • Δημιουργία και ενδυνάμωση ομάδας

Καταιγισμός ιδεών: Γιατί μου αρέσουν τόσο πολύ τα γλυκά;

Ερωτηματολόγιο-ημερολόγιο πόσα γλυκά τρώω την εβδομάδα;
Συνέπειες υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης.

Ανάγνωση παραμυθιών Δόνα η Τερηδόνα και ο Παντεσπάνιους και εγώ.

Δραματοποίηση

 

2ος Μήνας

  • Γνωριμία με τα δόντια και σωστούς τρόπους βουρτσίσματος. Επίσκεψη στον οδοντίατρο.

  • Κατασκευή οδοντοστοιχίας με πλαστελίνη και φασόλια.

  • Κατασκευή κολάζ με προιόντα που περιέχουν υπερβολική ζάχαρη.

  • Επίσκεψη από τον γιατρό, εξειδικευμένο στο σακχαρώδη διαβήτη.

 

3ος Μήνας

  • Δημιουργία φαγητών-γλυκών που δεν περιέχουν ζάχαρη 

Γνωριμία και προσπάθεια ένταξης των λαχανικών και των φρούτων στην καθημερινότητά μας. Κάθε μέρα ένα φρούτο ή λαχανικό στο σχολείο.

Η ζωή χωρίς ζάχαρη, προσπάθεια να φάω ελάχιστη ποσότητα ζάχαρης και αντικατάστασή της από το μέλι και τα φρούτα.

Παρακολούθησηvideoσχετικών με το θέμα.

Κατασκευή παραμυθιού σχετικά με την αποφυγή και μείωση κατανάλωσης ζάχαρης στην καθημερινότητά μας.

Scroll to top