"Η μαθητική πένα". Σχολική Εφημερίδα

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Πολιτιστικών Θεμάτων - Μαθητικός τύπος

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Σκάρκος Χρήστος

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Ε-ΣΤ τάξεις συνδιδασκαλία

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. Α. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ)

  2. Γνωριμία με το επάγγελμα του δημοσιογράφου.

    Γνωριμία με την τυπογραφία.

    Συλλογή, οργάνωση και επεξεργασία πληροφοριών γύρω από ένα θέμα και η παραγωγή ενός νέου κειμένου.

 

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 

Η έκδοση της σχολικής εφημερίδας αποβλέπει στην απόκτηση γνώσεων αλλά κυρίως στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στη διαμόρφωση στάσεων των μαθητών σχετικά με τα παρακάτω:

 

Εκπαίδευση στα ΜΜΕ και τη δημοσιογραφία (γνώσεις σχετικά με τον τύπο στις διάφορες μορφές του, δεξιότητες σχετικά με τη σύνταξη, την έκδοση και την προώθηση του εντύπου, κριτική στάση απέναντι στα μέσα επικοινωνίας και πληροφορίας.

 

Γνωστική ανάπτυξη σε επιμέρους θέματα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών (κοινωνία, περιβάλλον, πολιτισμός, ξένες γλώσσες ? κουλτούρες, τέχνη, αθλητισμός?)

 

Γλωσσική και κοινωνιο-γλωσσική ανάπτυξη (παραγωγή γραπτού λόγου σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις)

 

Κοινωνική ανάπτυξη και πολιτειότητα (δημοκρατικός διάλογος, ενεργή στάση και συλλογικές δράσεις στο σχολικό χώρο αλλά και στην τοπική κοινότητα και κοινωνία.

 

Διαπολιτισμική συνείδηση (συνάντηση με άλλες πολιτισμικές ομάδες μέσω της σχολικής αλληλογραφίας, διαπολιτισμική ικανότητα)

Τεχνολογικός αλφαβητισμός (χρήση των Νέων Τεχνολογιών για τη σύνταξη των άρθρων, τη στοιχειοθέτηση ? μορφοποίηση της έντυπης μορφής του εντύπου, την εκτύπωση του και στη συνέχεια την ψηφιοποίηση του)

Θετική στάση ως προς τη διερεύνηση της γνώσης και την αυτονόμηση στη μάθηση.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

 

Διαφοροποιημένη παιδαγωγική (αποφυγή της σχολικής ρουτίνας και του μεθοδολογικού μονολιθισμού, αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και ικανοτήτων των μαθητών, άρση του σχολικού αποκλεισμού και παροχή ίσων ευκαιριών ανάπτυξης στους μαθητές,)

 

Βιωματική μάθηση (ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εμπειριών και βιωμάτων, φυσική μέθοδος μάθησης)

 

Διαθεματική προσέγγιση της μάθησης (σύνδεση και μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.

 

Μέθοδος πρότζεκτ

 

Ακολουθούμε μεθοδολογικές αρχές όπως:

 

o   ανάπτυξη δράσεων που δίνουν νόημα στις σχολικές γνώσεις και τη μάθηση

 

o   αξιοποίηση από τους μαθητές των υπαρχουσών γνώσεων και δεξιοτήτων και οικοδόμηση νέων

 

o   ανακάλυψη νέων οριζόντων και ανάπτυξη του κινήτρου μάθησης

 

o   άσκηση στην αντιμετώπιση εμποδίων και στην εύρεση λύσεων

 

o   ενθάρρυνση της αυτονόμησης της μάθησης

o   ανάπτυξη θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς με ανάληψη ρόλων και καθηκόντων και με έμφαση στη συνεργασία και τη δημοκρατία.

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

 

 

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης και διαθεματικά θα συνδεθεί με άλλα γνωστικά αντικείμενα π.χ.

 

α) Γλώσσα- ανάγνωση κειμένων-παραμυθιών καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας

 

β) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

 

γ) Φυσικές επιστήμες

γ) Αισθητική Αγωγή

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

1ος ΜΗΝΑΣ

Δεδομένου ότι το σχολείο είχε εκδώσει κατά το παρελθόν και πάλι σχολική εφημερίδα, τη «Μαθητική πένα» δε γίνεται καμία συζήτηση αναφορικά με το όνομα.

Έτσι ξεκινάμε αμέσως με μια επίσκεψη στο χώρο έκδοσης τοπικής εφημερίδας ώστε οι μαθητές να ενημερωθούν αναφορικά με τη διαδικασία συλλογής πληροφοριών, τη σύνταξη των κειμένων, τους ανθρώπους που εμπλέκονται με την έκδοση μια εφημερίδας.

Επιλογή θεματολογίας,

Ανάληψη θεμάτων από τις ομάδες εργασίας και κατανομή ρόλων, όπως αρθρογράφοι ? συντάκτες, ρεπόρτερ, φωτορεπόρτερ, σκιτσογράφοι κλπ.

 

2ος ΜΗΝΑΣ

Συλλογή υλικού, επεξεργασία και ψηφιοποίηση των άρθρων.

 

3ος ΜΗΝΑΣ

Μορφοποίηση του φύλλου εφημερίδας, εκτύπωση και διανομή.

 

4ος ΜΗΝΑΣ

Επιλογή θεματολογίας,

Ανάληψη θεμάτων από τις ομάδες εργασίας και κατανομή ρόλων

 

5ος ΜΗΝΑΣ

Συλλογή υλικού, επεξεργασία και ψηφιοποίηση των άρθρων.

 

6ος ΜΗΝΑΣ

Μορφοποίηση του φύλλου εφημερίδας, εκτύπωση και διανομή.

 

7ος ΜΗΝΑΣ

Επιλογή θεματολογίας,

Ανάληψη θεμάτων από τις ομάδες εργασίας και κατανομή ρόλων

 

8ος ΜΗΝΑΣ

Συλλογή υλικού, επεξεργασία και ψηφιοποίηση των άρθρων.

Μορφοποίηση του φύλλου εφημερίδας, εκτύπωση και διανομή.

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Scroll to top