Διατροφή μέσα από πίνακες ζωγραφικής

Οι δραστηριότητες είναι ενδεικτικές και αποτελούν μέρος του προγράμματος ευέλικτης ζώνης . Βλέπετε μερικούς από τους πίνακες που χρησιμοποιήθηκαν για τη συσχέτιση της διατροφής με την τέχνη και τη διαχρονική αξία του συγκεκριμένου θέματος.

 

Ρενουάρ " γιορταστικό γεύμα"

 

Τα παιδιά περιγράφουν τον πίνακα, παρατηρούν τις ενδυμασίες των ανθρώπων, τα πράγματα υπάρχουν στο τραπέζι, ξεχωρίζουν και μετρούν πόσοι είναι οι άνδρες και πόσες οι γυναίκες , παρατηρούν πως κάθονται οι άνθρωποι στο τραπέζι, τα συναισθήματα τους.

Φαντάζονται που βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι, γιατί βρίσκονται εκεί, τι τρώνε, τι λένε μεταξύ τους Δημιουργούμε μία ιστορία για τον πίνακα με τις προτάσεις των παιδιών.

 

Σεζάν " νεκρή φύση με ψωμί και αυγά"

 

Τα παιδιά πατατηρούν και περιγράφουν τον πίνακα

Διατυπώνουμε πιθανές ερωτήσεις στα παιδιά και εκείνα πρέπει να εκθέσουν τους συλλογισμούς , τις απόψεις τους Τι θα έκανε με το ψωμί ο ζωγράφος, πότε θα το έτρωγε, τι άλλο θα μπορεί να φάει, πόσα αυγά υπάρχουν, με τι θα μπορούσε να είναι γεμάτο το ποτήρι, τι το χρειάζεται το μαχαίρι, αν λείπει κάποιο άλλο αντικείμενο στο τραπέζι κλπ.

 

Βαν Γκογκ " πατατοφάγοι"

 

Μιλάμε στα παιδιά για τον πίνακα αυτόν , τους λέμε οτι τον ζωγράφισε ένας πολύ μεγάλος ζωγράφος ο Βαν Γκογκ και απεικονίζει ανθρώπους που τρώνε πατάτες

Τα παιδιά καλούνται να μετρήσουν τους ανθρώπους του πίνακα, να βρουν αν είναι μέρα ή βράδυ και από που το κατάλαβαν, αν οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι δυστυχισμένοι και γιατί, αν είναι άνθρωποι σημερινής εποχής;

Το φαγητό που τρώνε είναι πατάτες , βρίσκουν φαγητά που γίνονται με πατάτες και τα καταγράφουμε.

 

Μποτέρο " νεκρή φύση με καρπούζι"

Τα παιδιά περιγράφουν τον πίνακα, τι απεικονίζει , χρώματά του.

Λέμε αινίγματα για τα φρούτα του. Ζωγραφίζουν τον πίνακα στα δικά τους χαρτιά.