Για τη δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία του σχολείου μας, και πάλι η καθημερινή εφημερίδα «Κυκλαδική», στο φύλο της, στις 27/11/2013 δημοσιεύει με τίτλο:

«Είμαστε οι πρώτοι σε όλη την Ευρώπη»

Το Δημοτικό σχολείο της Βίβλου (με σημείο αναφοράς το ολοήμερο) υπό την καθοδήγηση του Νίκου Βιντζηλαίου κατέκτησε την 1η θέση στο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ε-twinning ? Ποια πρόσωπα βοήθησαν, πως αντέδρασαν οι μαθητές, ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις σε ένα σχολείο που προσπαθεί να ανοίξει όλο και περισσότερο την αγκαλιά του στη νέα εποχή διδασκαλίας και εκπαίδευσης

 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το σχολείο με την μορφή που το γνωρίζαμε οι άνω των 30 ετών έχει αλλάξει άρδην. Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στο σχολείο και σε όλες τις βαθμίδες του, το κυριότερο όμως είναι ότι δίνει την δυνατότητα στους μαθητές είτε μιλάμε για την πρωτοβάθμια είτε για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση να έχουν σημαντικό ρόλο και να μην αντιμετωπίζουν το σχολείο ως μία αγγαρεία που θα τους προσφέρει ξερή γνώση. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια γίνεται μία τεράστια προσπάθεια ώστε να ανοίξουν και τα σύνορα μέσω της τεχνολογίας με σημείο αναφοράς την ανταλλαγή εμπειριών και ιδεών τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών όσο και σε επίπεδο μαθητών. Και ένα τέτοιο όργανο βοήθειας είναι το eTwinning, η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης όπως είναι και η «μετάφρασή του». Ξεκίνησε από το 2005 και έως σήμερα συμμετέχουν στην διαδικτυακή κοινότητα ή «Facebook των δασκάλων και καθηγητών» όπως μας το παρουσίασε ο Νίκος Βιντζηλαίος, δάσκαλος του ολοήμερου στη Βίβλο (Τρίποδες), 224.004 καθηγητές και 113.063 σχολεία σε όλη την Ευρώπη. Ποιος είναι ο στόχος του; Αφενός προσφέρει μία πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους, κ.λ.π.) που εργάζεται σε σχολείο, σε μία από τις Ευρωπαϊκές χώρες, που λαμβάνουν μέρος, αφετέρου δίνει την δυνατότητα επικοινωνίας, συνεργασίας, ώστε να διεξάγουν έργα, να μοιράζονται να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης της Ευρώπης.

Συνεργασία

Παράλληλα, προωθεί τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη, μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες, προκειμένου να διευκολύνουν τα σχολεία να διαμορφώσουν βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες συνεργασίες σε οποιοδήποτε μάθημα. Και κυρίως παρέχει online εργαλεία στους καθηγητές για να βρουν συνεργάτες, να δημιουργήσουν έργα, να μοιραστούν ιδέες, να ανταλλάξουν σωστές πρακτικές και να ξεκινήσουν μία άμεση συνεργασία χρησιμοποιώντας διάφορα προσαρμοσμένα εργαλεία που διατίθενται στην πλατφόρμα του eTwinning. Από το 2007 δε έχει ενσωματωθεί σταθερά στο Πρόγραμμα της Δια Βίου Μάθησης και υποστηρίζεται και σε εθνικό επίπεδο από 35 Εθνικές Υπηρεσίες Στήριξης. Τι σχέση έχει η Νάξος με όλα αυτά; Μα πολύ απλά το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου και δη το ολοήμερο τμήμα του με καθοδηγητή τον δάσκαλο Νίκο Βιντζηλαίο απέσπασε μόλις πριν από δύο ημέρες το πρώτο βραβείο, στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ε-twinning με τίτλο «?H eTwinning Ταινία μου?. Ελαβε 309 ψήφους κερδίζοντας και στις δύο κατηγορίες, τόσο αυτή των μελών όσο και αυτή της Κριτικής Επιτροπής αφήνοντας στη 2η θέση σχολείο από την Ισπανία (168 ψήφους). Είναι χαρακτηριστικό ότι στην 10αδα υπάρχουν 6 σχολεία από την Ελλάδα, κάτι που αποδεικνύει τη δύναμη που κρύβει η χώρα όσον αφορά την ικανότητα των εκπαιδευτικών της να προσφέρουν έργο σε συνεργασία με τους μαθητές?

Ρόλοι

Βρεθήκαμε χθες το πρωί στις Τρίποδες και δη στο Δημοτικό Σχολείο όπου και έγινε γνωστή από τον Διευθυντή κ. Χρήστο Σκάρκο, η επιτυχία με την κατάληψη της πρώτης θέσης. Ποια ήταν η αντίδραση των μαθητών; Αυθόρμητη και ?αποστομωτική «είμαστε οι πρώτοι σε όλη την Ευρώπη» τραγουδούσαν και ευτυχώς όχι στη βροχή που έπεφτε όλο το πρωινό αναγκάζοντας τα παιδιά να κάνουν γυμναστική (χορογραφία) σε μία από τις αίθουσες του σχολικού κτηρίου. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον εμπνευστή της συγκεκριμένης ταινίας, τον δάσκαλο Νίκο Βιντζηλαίο (προέρχεται από το Σκαδό από πατέρα και τη Ποταμιά από μητέρα) ο οποίος όπως μας είπε χαριτολογώντας «πρέπει να είμαι ο προτελευταίος ή τρίτος από το τέλος που διορίστηκα στη Νάξο ως εκπαιδευτικός. Ξεκίνησα από το Ηράκλειο και στη συνέχεια έχω περάσει από Κωμιακή, Χώρα (3ο Δημοτικό), Άγιο Αρσένιο και φέτος είμαι εδώ στις Τρίποδες». Ο Νίκος με τη βοήθεια του διευθυντή του σχολείου κ. Σκάρκο βρήκαν τον διαγωνισμό σχεδόν στην εκπνοή της προθεσμίας και αμέσως άρχισε ένας αγώνας δρόμου για να μπορέσουν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους. «Όλα τα παιδιά του σχολείου δούλεψαν για να τα καταφέρουμε. Όχι μόνο τα 29 παιδιά του ολοήμερου αλλά και τα 47 που είναι στο δυναμικό του σχολείου. Το καθένα είχε το ρόλο του. Και βέβαια είχαμε και την αμέριστη συμπαράσταση φίλων που αμέσως μόλις τους ανέφερα την ιδέα μας βοήθησαν. Ο Νίκος Μάκαρης μας έδωσε το τραγούδι πάνω στο οποίο πατήσαμε. Είναι το τραγούδι «Αρέσει δεν αρέσει» που έχει γράψει ο ίδιος (σ.σ. στίχους και μουσική) για την Στελίνα Κονιτοπούλου. Μας έδωσαν τα πνευματικά δικαιώματα, πήρα τους στίχους και τους έφερα στο σχολείο όπου μέσω του διαδραστικού πίνακα ζήτησα από τα παιδιά να με βοηθήσουν ώστε να το προσαρμόσουμε στα δεδομένα του διαγωνισμού. Και οι αλλαγές έγιναν από τα παιδιά που βρήκαν λέξεις κλειδιά. Στη συνέχεια ηχογραφήθηκε το τραγούδι με την βοήθεια του Νίκου Μάκαρη στο στούντιο του εδώ στη Νάξο ενώ για τη μουσική ο Νίκος (σ.σ. Μάκαρης) έπαιξε βιολί, εγώ ήμουν στα κρουστά και ο Αντώνης Κονιτόπουλος έπαιξε λαούτο. Στη συνέχεια έγιναν οι πρόβες από τα παιδιά όσον αφορά τη δική τους παρουσία. Μάλιστα, όλα τα παιδιά μπήκαν στο στούντιο για να ηχογραφήσουν το τραγούδι και μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκαν από την επαφή τους με κάτι νέο και διαφορετικό»

Απόλαυση

Όμως, τίποτα δεν είχε τελειώσει. Στη συνέχεια όπως μας αναφέρει ο κ. Βιντζηλαίος «ανέλαβε δράση η Φένια Μενδινιώτη, η οποία κάνει Αγγλικά στα σχολεία Γλινάδου, Αγίου Αρσενίου και Βίβλου. Ήταν αυτή που πήρε τους στίχους και τους μετάφρασε στα Αγγλικά ώστε να ανταποκρίνονται στις οδηγίες που είχαμε λάβει από την Επιτροπή. Και η δουλειά που έκανε ήταν πολύ καλή καθώς πήρε ένα κείμενο και το προσάρμοσε αλλάζοντας όπου χρειάζονταν ώστε να μην χαθεί ο ρυθμός του. Επίσης σημαντικότητα και η βοήθεια του Νίκου Αναγνωστόπουλου, ο οποίος ανέλαβε τη σκηνοθεσία, το μοντάζ και τη φωτογραφία με αποτέλεσμα το αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό. Και θα ήταν λάθος μου να μην αναφέρω και τη βοήθεια που είχαμε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού που μας πρόσφερε τα ρούχα για τα παιδιά, όσα δεν είχαν. Πρέπει να σημειώσουμε ότι η ηχογράφηση στο στούντιο του Μάκαρη έγινε Σάββατο και τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους πέρασαν μία ημέρα γνωρίζοντας πως λειτουργεί μία εταιρία όταν θέλει να βγάλει στον αέρα ένα τραγούδι. Η όλη διαδικασία κράτησε δύο εβδομάδες και μάλιστα ήταν το τελευταίο βίντεο που αναρτήθηκε. Αλλά από τη πρώτη στιγμή είχαμε θετική ανταπόκριση λόγω της ?επαγγελματικής δουλειάς που είχε γίνει. Πρέπει να σημειώσω ότι τα παιδιά το απόλαυσαν πραγματικά, έμαθαν να ποζάρουν, να τραγουδούν μέσα σε στούντιο, να λειτουργούν ως πρωταγωνιστές σε ένα βίντεο κλιπ και ένιωσαν από τη πρώτη στιγμή νικητές».

Κοινωνία

Ο διαγωνισμός βέβαια μόνο εύκολος δεν ήταν. Από τις Κυκλάδες μόνο ένα ακόμη σχολείο πήρε μέρος (σ.σ. το 5ο Δημοτικό Ερμούπολης) ενώ κατέθεσαν υποψηφιότητα 250 σχολεία μέσω βίντεο που έστειλαν αλλά στην τελική πλατφόρμα μπήκαν 148 επιλέξιμα βίντεο από 19 χώρες και από 6 χώρες e-Twinning Plus, καθότι οι προδιαγραφές ήταν ιδιαίτερα αυστηρές. Και όπως αναφέραμε η νίκη πήγε στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο? Τι σημαίνει αυτό το βραβείο για το σχολείο; Βασικά το κέρδος είναι η γνώση των παιδιών από διαγωνισμούς τόσο υψηλού επιπέδου. Σε υλική ανταμοιβή αναμένεται να κερδίσουν έναν σετ GoPro (σ.σ. κάμερα που μπορεί να πάρει καρέ σε κίνηση), αλλά αυτό που τους ενδιάφερε περισσότερο ήταν η εμπειρία. Όπως αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου κ. Σκάρκος «είναι τιμή και μόνο που είχαμε την δυνατότητα να πάρουμε μέρος σε έναν τέτοιο διαγωνισμό. Και όπως είπα έπρεπε να βλέπατε τα παιδιά με τη χαρά πήραν μέρος είτε στο χορευτικό, είτε στις κατασκευές είτε στην ηχογράφηση. Αυτό που πρέπει όλοι να κατανοήσουμε είναι ότι το σχολείο έχει αλλάξει. Έχει προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα και είναι ανοιχτό σε προκλήσεις και συνεργασίες. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός που προσφέρει όσο γίνεται περισσότερα πράγματα στην τοπική κοινωνία. Είναι αναπόσπαστο μέρος της και δεν μπορεί να έχει κλειστές πόρτες». Πρέπει να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο σχολείο συμμετέχει φέτος σε αρκετές ακόμη δράσεις. Δύο έχουν ως θέμα την υγεία το ένα έχει σχέση με την πρόληψη της ψυχοκινητικής υγείας, μία άλλη δράση έχει σχέση την συγκέντρωση παραδοσιακών συνταγών στη διάρκεια των εορτών και θα υπάρχει συνεργασία με το σχολείο του Φιλωτίου και τέλος όσον αφορά το πρόγραμμα «Μαθαίνουμε παρέα» (από το Κοινωφελές Ίδρυμα Γιάννη Λάτση) που έχει ως σημείο αναφοράς τις βιολογικές καλλιέργειες αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα καθώς περιμένει από το Δήμο και την τεχνική του υπηρεσία, την σχετική άδεια για την κατασκευή του θερμοκηπίου στο πίσω μέρος του σχολείου?

Τραγούδι

Τέλος να αναφέρουμε και τους στίχους του τραγουδιού που έγραψαν οι Νίκος Βιντζηλαίος και Νίκος Μάκαρης και οδήγησαν το σχολείο της Βίβλου στην κορυφή της Ευρώπης

Στο e twinning μπαίνουμε

κι απόψεις ανταλλάζω,

μορφώνομαι παράλληλα

μα και διασκεδάζω.

Με της Ευρώπης τα παιδιά

μαθαίνουμε παρέα,

στο e twinning μπαίνουμε

και τα περνάμε ωραία.

Μάθηση συνεργατική

γι? αυτό πολύ μ? αρέσει,

στο e twinning πρόγραμμα

κατέχουμε μια θέση.

Στο e twinning μάθαμε

να ?ναι πολλοί οι τρόποι,

για να συνεργαζόμαστε

με όλη την Ευρώπη.

Για όλα αυτά που είπαμε

τρελαίνομαι μ? αρέσει,

το e twinning πρόγραμμα

έχει την πρώτη θέση.

(δύο φορές το τελευταίο τετράστιχο)

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Scroll to top