Για άλλη μια χρονιά το σχολείο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό Ρομποτικής που διοργανώνει η WROHellas.
Συγκεκριμένα, οι Ε-ΣΤ τάξεις συμμετείχαν στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού με δύο ομάδες.
Πριν όμως από τη συμμετοχή στον διαγωνισμό οι μαθητές/τριες θα έπρεπε να έχουν μάθει βασικές αρχές προγραμματισμού και να έχουν μάθει να προγραμματίζουν. Έτσι επιλέχθηκε το γραφικό περιβάλλον του λογισμικού Run Marco.
Πραγματοποιήθηκε εγγραφή του σχολείου στο περιβάλλον του λογισμικού και στη συνέχεια δημιουργήθηκε ατομικός λογαριασμός για κάθε μαθητή ξεχωριστά. Παράλληλα με την εργασία στο σχολείο, στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, όσοι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους Tablet το έφεραν στο σχολείο και εγκατέστησαν την εφαρμογή, ώστε να μπορούν να ασχολούνται με τον προγραμματισμό και εκτός σχολείου.

rm1   rm2
rm4 rm4

 

Το γεγονός ότι κάθε μαθητής συνδεόταν στο λογισμικό με τον ατομικό του λογαριασμό μας επέτρεπε να παρακολουθούμε την πρόοδο του κάθε μαθητή/τριας ξεχωριστά, αλλά και ο καθένας από αυτούς να συνεχίζει την εξάσκησή του από εκεί που είχε σταματήσει κάθε φορά.

Αφότου οι μαθητές/τριες έφτασαν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο απόκτησης δεξιοτήτων προγραμματισμού, αρχίσαμε να ασχολούμαστε με την ρομποτική και το σχεδιασμό της συμμετοχής μας στον διαγωνισμό.
Το θέμα του διαγωνισμού ήταν «Οχήματα και μεταφορές του αύριο». Για να μπορέσουν οι μαθητές/τριες να σχηματίσουν μια εικόνα για το θέμα και να μπορέσουν να εστιάσουν την προσοχή τους πάνω στο θέμα, ξεκινήσαμε με συζήτηση στην ολομέλεια του τμήματος, στη συνέχεια τους στάλθηκε με email υλικό από το διαδίκτυο για τις μεταφορές στο μέλλον, ώστε ο καθένας να μελετήσει το θέμα ατομικά και να διαμορφώσει τις δικές του ιδέες.
Μετά το στάδιο αυτό ο καθένας κατέθεσε τις ιδέες του στην ομάδα του και έπειτα από διαλογική συζήτηση σε επίπεδο ομάδας και με τη βοήθεια του προπονητή κατέληξε η κάθε ομάδα σε ένα πρόχειρο σχέδιο στο χαρτί για το πώς θα είναι η μακέτα. Στη συνέχεια περιέγραψαν σε ένα κείμενο το ρομποτάκι τους και τι θα έπρεπε να προγραμματιστεί να κάνει. Έτσι ολοκληρώθηκε το στάδιο του σχεδιασμού και περάσαμε στο στάδιο της κατασκευής.
Παράλληλα με την κατασκευή της μακέτας προχωρούσε και η εκμάθηση του λογισμικού scratch. Έτσι όταν ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέων Τριπόδων μας έφερε ? δώρισε τον απαιτούμενο εξοπλισμό ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε την κατασκευή του ρομπότ και τον προγραμματισμό του.

 

 

 

Οι Συμμετοχές

Ε τάξη
Το έργο παρουσιάζει ένα πάρκο στο μέλλον το οποίο διαθέτει έναν ρομποτικό καθαριστή, ο οποίος κινείται στο πάρκο και συλλέγει τα σκουπίδια των επισκεπτών.
Το ρομπότ αυτό είναι σταθμευμένο στο παρκινγκ του πάρκου και ξεκινάει η διαδικασία με το πάτημα ενός κουμπιού από το πληκτρολόγιο. Το ρομπότ ξεκινάει την κίνησή του και όταν εντοπίσει ένα σκουπίδι με τον αισθητήρα απόστασης, σταματάει και το συλλέγει. Στη συνέχεια εντοπίζει το είδος του και επιλέγει τον κάδο στον οποίο θα το μεταφέρει. Η διαλογή των απορριμμάτων γίνεται με έναν αισθητήρα απόστασης.
Αφού ολοκληρώσει τον καθαρισμό του πάρκου επιστρέφει στο παρκινγκ και το πάρκο είναι και πάλι έτοιμο για χρήση από το κοινό.

Για την κατασκευή του ρομπότ χρησιμοποιήθηκαν:

Για τη μακέτα
Χρησιμοποιήσαμε για βάση ένα μακετόχαρτο, για τα κτήρια συσκευασία γάλακτος τις οποίες καλύψαμε με γυψόγαζα και έπειτα τα χρωματίσαμε.

Για το ρομπότ
Υλικά από 2 πακέτα wedo 2

Και συγκεκριμένα:
3 κινητήρες: ο ένας είναι υπεύθυνος για την κίνηση του οχήματος, ο δεύτερος χειρίζεται το τιμόνι και ο τρίτος είναι υπεύθυνος για την συγκομιδή των απορριμμάτων.
2 αισθητήρες απόστασης: Προκειμένου να εντοπίζει το σημείο που υπάρχουν τα σκουπίδια χρησιμοποιεί τον έναν αισθητήρα απόστασης και τον δεύτερο τον χρησιμοποιεί για την εκτίμηση του μεγέθους, δηλαδή του είδους του σκουπιδιού.
Όλοι μηχανισμοί συνδέονται σε 2 hub , επειδή χρειαζόμαστε 5 θύρες γι' αυτό η πριν από την περισυλλογή των απορριμμάτων αφαιρούμε τον ένα αισθητήρα απόστασης και ενεργοποιούμε τον άλλο.

 

ΣΤ τάξη

Η ιδέα που υλοποιήθηκε είναι εμπνευσμένη από το project της Apple, με βάση το οποίο προσπαθούν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με αυτόματο πιλότο στο οποίο ο επιβάτης δε θα χρειάζεται να οδηγεί, απλά θα του λέει τον προορισμό και επιπλέον ο ιδιοκτήτης ? επιβάτης δε θα αγχώνεται για να βρει χώρο στάθμευσης, αφού εκείνο μόνο το θα βρίσκει θέση παρκινγκ.
Η κατασκευή παρουσιάζει την γειτονιά μια πόλης με ουρανοξύστες και πάρκα. Εκεί ο κύριος Κλέαρχος φεύγει από το σπίτι του για να πάει σε ένα καφέ. Για τις μετακινήσεις του θα χρησιμοποιήσει ένα ρομποτικό ταξί, το οποίο το καλεί και έρχεται και τον βρίσκει εκεί που βρίσκεται κάθε φορά για να τον μεταφέρει όπου του πει.
Έτσι ο κύριος Κλέαρχος αρχικά φεύγει από το σπίτι του καλεί το ταξί φωνητικά χρησιμοποιώντας το αισθητήρα του μικρόφωνου. Επιβιβάζεται στο ταξί και με τον αισθητήρα κλίσης ενεργοποιείται το ταξί το οποίο τον μεταφέρει στο καφέ. Αφού αποβιβαστεί το αυτοκίνητο πάει και παρκάρει στο παρκινγκ, περιμένοντας την επόμενη κλίση του κου Κλέαρχου.
Αφού απολαύσει τον καφέ του ο κος Κλέαρχος καλεί και πάλι φωνητικά το ταξί το οποίο έρχεται και τον βρίσκει στο καφέ και τον παίρνει και επιστρέφουν στο σπίτι και το ταξί πάει και σταθμεύει στο παρκινγκ.

Για την κατασκευή της μακέτας χρησιμοποιήσαμε μακετόχαρτο και άδειες συσκευασίες γάλακτος, τις οποίες καλύψαμε με γυψόγαζα και κατόπιν τα χρωματίσαμε και έτσι κατασκευάσαμε τα κτήρια της πόλης μας.
Για το ρομπότ χρησιμοποιήσαμε υλικά από 2 πακέτα wedo 2
Πιο συγκεκριμένα

Το αυτοκινητάκι μας περιλαμβάνει
2 μοτέρ: το 1 είναι υπεύθυνο για την κίνηση του οχήματος και το άλλο είναι υπεύθυνο για το τιμόνι του.
1 αισθητήρα απόστασης ο οποίος είναι υπεύθυνος για τον ακριβή εντοπισμό του επιβάτη όταν αυτός βρίσκεται στο δρόμο.
1 αισθητήρα κλίσης, ο οποίος λειτουργεί ως κάθισμα του αυτοκινήτου και δίνει το έναυσμα σε αυτό ώστε να ξεκινήσει την κίνησή του μόλις ο επιβάτης ανεβεί σε αυτό.
1 μικρόφωνο το οποίο αναπαριστά την φωνητική κλίση του αυτοκινήτου.

Ασύγχρονη Μάθηση

LMS

Κάντε κλικ για είσοδο

2022 - 2023

 

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Καλώς ήρθατε στον δικτυακό μας τόπο

Η δημιουργία του site του σχολείου μας αποσκοπεί:

  • στην ψηφιακή αποτύπωση και  προβολή του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται από μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας,στην ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, στην παροχή επιπλέον εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές/τριες του σχολείου μας, στη δημοσιοποίηση και ανάδειξη των δράσεων και  καλών πρακτικών, στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, στην δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας του σχολείου μας με άλλα σχολεία ή φορείς της εκπαίδευσης. 
  • επιπλέον

Η φωτογράφιση και η βιντεοσκόπηση των μαθητών έχει πραγματοποιηθεί με σύμφωνη γνώμη και έγγραφη άδεια των γονέων-κηδεμόνων

Scroll to top